مقالات

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت - شرکت صدرا گلس

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت

از انواع شیشه های ایمنی ساختمان شیشه سکوریت و لمینت است و با وجود امنیتی بودن تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت این است که شیشه سکوریت در اثر ضربه به هزاران قطعه ریز خرد می شود تا از بریدگی های عمیق جلوگیری شود.

شیشه های لمینت مانند شیشه های جلویی خودرو،  در هنگام ضربه های جزئی تنها با ترک و انحراف به صورت یکپارچه باقی می مانند. تفاوت های این دو نوع شیشه تنها به نحوه شکستن ختم نمی شود .

اگر تمایل دارید در مورد شیشه سکوریت و شیشه لمینت و تفاوتهای این دو اطلاعات بیشتری به دست آورید تا انتهای مقاله با شرکت صدرا گلس تولید کننده انواع شیشه سکوریت ، لمینت ، شیشه های دو جداره و تک جداره ، درب اتوماتیک و … همراه باشید.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت یک نوع شیشه محبوب است که به دلیل دوام، ایمنی و خواص حرارتی برای بسیاری از کاربردها، به ویژه پنجره ها و درها استفاده می شود. با حرارت دادن شیشه آنیل شده با کوره مخصوص تا دمای 700 درجه سانتیگراد تولید می شود.

پس از گرم شدن شیشه، برای خنک شدن سریع به سرعت خارج می شود. ترکیب حرارت و کوئنچ روی شیشه باعث می‌شود که سریع‌تر از هسته سخت شود.

این فرآیند به سطح شیشه تنش فشاری اضافه می‌کند، بنابراین شیشه‌ای قوی‌تر ایجاد می‌کند که در صورت شکستن به قطعات ریز زیادی خرد می‌شود. آنها مزایای بسیاری دارند که شیشه سکوریت نسبت به شیشه آنیل شده استاندارد دارد.

به عنوان مثال، می تواند گرمای بیشتری را تحمل کند و پنج برابر قوی تر است. شیشه آنیل شده استاندارد مستعد شکستگی حرارتی ناشی از منابع حرارتی مستقیم مانند نور خورشید است.

مطالعه بیشتر: شیشه سکوریت چیست

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت - شیشه پارتیشن اداری

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی است که از دو یا چند شیشه آنیل شده ساخته شده است که توسط یک لایه پلاستیک یا پلی وینیل بوتیرال (PVB) به یکدیگر متصل شده اند. شما می توانید این اتصال را به عنوان ایجاد یک ساندویچ شیشه ای (شیشه، پلاستیک، شیشه) در نظر بگیرید. 

مطلب پیشنهادی: انواع شیشه امنیتی

شیشه های لمینت یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند امنیت را در خانه خود به حداکثر برسانند. لایه اضافی PVB یا پلاستیک بین شیشه ها مانعی ایجاد می کند که به سختی می توان از آن عبور کرد. بنابراین، شیشه لمینت از خانه شما در برابر شرایط آب و هوایی سخت و مزاحمان محافظت می کند.

با این حال، نقطه ضعف شیشه های لمینت این است که گران تر از شیشه های سکوریت شده است. علاوه بر این، تولیدکنندگان کمتری شیشه های لمینت را ارائه می دهند.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت چیست؟

بین این دو نوع شیشه تفاوت زیادی وجود دارد. در پایان، تفاوت اصلی همه در نحوه شکستن شیشه خلاصه می شود. شیشه های سکوریت شده به قطعات کوچکتر شکسته می شوند و شیشه های لمینت ترک می خورند اما به دلیل لایه پلاستیکی که بین دو تکه شیشه پخته می شود، کنار هم می مانند.

شیشه دوجداره مانند شیشه های لمینت نسبت به شیشه سکوریت نیاز به نگهداری کمتری دارد. همچنین یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مورد شیشه لمینت این است که در صورت ترک یا بریدگی می توانید آن را تعمیر کنید. با این حال، اگر شیشه سکوریت آسیب دیده باشد، قابل تعمیر نیست. تنها راه حل این است که آن را جایگزین کنید.

ثابت شده است که شیشه لمینت صدا را تا حدود 10 دسی بل کاهش می دهد. این به این دلیل است که امواج صوتی از طریق ترکیب شیشه و PVB یا رزین پلاستیکی به سختی نفوذ می کنند.

صاحبان خانه هایی که در خیابان های شلوغ یا مناطق شهری زندگی می کنند باید شیشه های لمینت را برای کاهش یا حذف صداهای مخرب از بیرون در نظر بگیرند.

لایه بندی PVB در شیشه لمینت یک فیلتر تقریباً غیر قابل نفوذ در برابر تشعشعات ناخواسته خورشیدی ایجاد می کند. اشعه ماوراء بنفش می تواند برای طراحی داخلی خانه شما مضر باشد زیرا می تواند پارچه مبلمان شما را محو کند و دیوارهای شما را رنگ کند.

علاوه بر این، اشعه ماوراء بنفش می تواند بر دمای داخل خانه شما تأثیر منفی بگذارد و برای پوست بدن انسان مضر باشد. در واقع اشعه ماوراء بنفش لمینت می تواند از ورود 99 درصد اشعه ماوراء بنفش به خانه شما جلوگیری کند.

شیشه‌های لمینت گزینه‌ای کم‌مصرف‌تر برای درب‌ها و پنجره‌ها هستند، زیرا به کاهش اتلاف گرما در آب‌وهوای سردتر و هوای خنک در دماهای گرم‌تر کمک می‌کنند. ویژگی های شیشه می تواند گرمای بیرون را منعکس کند و از خروج هوای خانه شما جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی: شیشه سکوریت مغازه

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت - تفاوت سکوریت و لمینت

در کجا باید از شیشه لمینت استفاده کرد؟

شیشه های لمینت سخت شده به ویژه در نورگیرها، نرده ها، شیشه های سقف و دیوارهای پرده ای که شکستگی شیشه می تواند منجر به افتادن شیشه شود، توصیه می شود. پانل های شیشه ای لمینت به دلیل خاصیت ضد سرقت و ضد خرابکاری خود مورد توجه هستند.

آیا شیشه لمینت ایمن تر از شیشه سکوریت شده است؟

شیشه لمینت در مقایسه با شیشه های سکوریت مقاوم تر و ایمن تر است، بنابراین انتخاب بهتری است. اگرچه شیشه های سکوریت شده مقاومت در برابر شکستگی و استحکام بالایی دارند، شیشه های لمینت ویژگی های اضافی مانند عایق صدا و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند.

آیا شیشه لمینت کم صداتر از شیشه سکوریت است؟

شیشه لمینت عایق صوتی بهتری نسبت به شیشه های یکپارچه (آنیل شده یا تمپر شده) است. لایه های پلاستیکی درجه ای از جذب صدا را فراهم می کنند. همچنین “میان لایه های درجه آکوستیک” ویژه ای وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد که جذب صدا را کمی بهتر از لایه های بین لایه استاندارد انجام می دهند.

اگرچه این شیشه بسیار قوی تر از شیشه معمولی است، اما وقتی شیشه سکوریت بشکند، کاملاً خرد می شود. این شما را در برابر ورود اجباری آسیب‌پذیرتر می‌کند، زیرا مجرمان به راحتی می‌توانند تنها با آسیب رساندن به یک تکه شیشه به آن دسترسی پیدا کنند.

تغییرات دما باعث انبساط و انقباض شیشه می شود و وقتی این کار با شدت های مختلف در سراسر شیشه انجام می شود و لبه ها و مراکز در جهت مخالف تغییر می کنند، شیشه تحت فشار قرار می گیرد که می تواند باعث شکستن آن شود.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت - پله شیشه ای

شیشه سکوریت لمینت

همانطور که گفته شد شیشه لمینت از ایمنی بالایی برخوردار است و مقاومت بسیار زیادی دارد. برای مقاومت بیشتر از یک لایه شیشه سکوریت در بین لایه های شیشه لمینت استفاده میشود که با نام شیشه سکوریت لمینت شناخته می شود.

کاربردهای شیشه لمینت چیست؟

شیشه های چند لایه برای معماری، لعاب، ایمنی خودرو، فتوولتائیک، حفاظت UV استفاده می شود. رایج ترین استفاده از شیشه های چند لایه شیشه جلو اتومبیل و شیشه های سقفی است.

آیا می توان از شیشه های لمینت برای پنجره ها استفاده کرد؟

یک پنجره چند لایه از دو یا چند ورقه شیشه ای ساخته شده است که با یک پوشش پلاستیکی در بین آنها ذوب شده اند. مزایای پنجره های لمینت این است که در هنگام شکستن خرد نمی شوند و فضای بین شیشه ها به عنوان راهی برای عایق کردن خانه شما در برابر صدا و نشت هوا عمل می کند.

شیشه سکوریت شده را می توان در انواع کاربردهای خانگی مانند درب دوش، درب ورودی، اجاق گاز، یخچال، مایکروویو و حتی میز قهوه یافت.

از کجا بفهمیم پنجره شیشه ای سکوریت یا لمینت است ؟

اگر مطمئن نیستید که پنجره های شیشه ای شما سکوریت هستند یا خیر، چندین راه برای بررسی وجود دارد:

  • علامت فنی را بررسی کنید : تولیدکنندگان موظفند حداقل در یکی از گوشه های آن مهر داشته باشند.
  • لبه ها را ارزیابی کنید: از آنجایی که تلطیف نیاز به پردازش اضافی دارد، لبه ها معمولاً کاملاً صاف هستند.
  • از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنید: هنگام استفاده از عینک آفتابی پلاریزه، می‌توانید خطوط تیره و سایه‌ای را ببینید که روی شیشه کشیده شده‌اند. غلتک ها این خطوط را در طول فرآیند تمپر تشکیل می دهند.
  • به دنبال هر گونه خراش سطحی باشید: اگر شیشه از قبل روی پنجره نصب شده باشد، بررسی لبه ها یا جستجوی یک مهر ممکن است چالش برانگیز باشد. خراش‌های جزئی احتمالی در سمت شیشه را بررسی کنید. گاهی اوقات، ممکن است در طول فرآیند تولید، زباله هایی روی شیشه باقی بماند.

برخلاف شیشه سکوریت شده، تشخیص اینکه آیا شیشه واقعاً لمینیت شده است یا خیر، بسیار آسان است. با مشاهده آن در لبه، یک لایه میانی قابل مشاهده خواهید دید. شیشه لمینت نیز هنگام ضربه زدن به صدایی متفاوت از شیشه سکوریت شده یا آنیل شده است.

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع شیشه پنجره

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت - شباهت لمینت و سکوریت

شباهت های بین شیشه های سکوریت شده و چند لایه

هنگام مقایسه این دو، ضروری است که شباهت های آنها را در نظر بگیرید. البته هر دو بسیار ایمن و بادوام در نظر گرفته می شوند. هر دو نوع شیشه در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. در مناطقی که ممکن است آتش سوزی رخ دهد، نصب شیشه ایمنی برای جلوگیری از شکستن شیشه به دلیل دمای بالا بسیار مهم است.

شیشه سکوریت شده می تواند تا 470 درجه فارنهایت مقاومت کند و آن را به یک انتخاب عالی برای آشپزخانه شما تبدیل می کند. مقاومت حرارتی شیشه های لمینت به ضخامت شیشه بستگی دارد. به طور کلی، شیشه های لمینت ضخیم تر، محافظت بیشتری در برابر گرما دارند.

علاوه بر مقاومت در برابر حرارت، هر دو نوع شیشه از کیفیت مقاومت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال، لمینت و شیشه های سکوریت شده در برابر ضربه، آسیب و باد مقاوم هستند.

در نتیجه، می تواند شرایط شدید مانند طوفان را کنترل کند. این امر خطر حوادث تهدید کننده زندگی ناشی از شکستن شیشه را کاهش می دهد.

مطلب پیشنهادی: نمای شیشه ای کرتین وال

نصب شیشه سکوریت و شیشه لمینت در تهران

شرکت صدرا گلس به عنوان برترین و بهترین تولیدکننده انواع شیشه سکوریت است. همچنین تهیه کننده و مجری نصب شیشه سکوریت ، لمینت ، ساتینا و سندبلاست ، درب های اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک و کرکره های برقی در ایران است.

با تجربه بالایی که شرکت صدرا گلس در زمینه نصب و تولید شیشه سکوریت و لمینت دارد ، باعث می شود تا شما بتوانید بهترین نوع شیشه سکوریت برای ساختمان و هر جایی که می خواهید داشته باشید.

برای سفارش و خرید هر نوع شیشه سکوریت ، شیشه لمینت ، شیشه سندبلاست می توانید از طریق لینک زیر با صدرا گلس در ارتباط باشید.

مقالات بیشتر :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *