مقالات

شیشه سکوریت لمینت شده - صدرا گلس

شیشه سکوریت لمینت شده چیست

حتی اگر اطلاعات تخصصی درباره شیشه ها نداشته باشید، حتما نام شیشه سکوریت و لمینت را شنیده اید. اما افراد کمتری هستند که با شیشه سکوریت لمینت شده یا شیشه سکوریت لمینت آشنایی دارند.

قبل از پرداختن به شیشه سکوریت لمینت، تعریفی از شیشه لمینت و سکوریت داشته باشیم.

تعریف شیشه سکوریت و لمینت و تفاوت آنها

شیشه لمینت یا چند لایه ، شیشه ای است که بعد از خرد شدن روی زمین نمی ریزد و متلاشی نمی گردد .شیشه جلوی خودروها از نوع لمینت است تا در حین تصادفات و شکستن شیشه خطری برای سرنشینان خودرو به وجود نیاید. 

شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه امنیتی است که با تعداد لایه های بیشتر، باعث ایمنی می شود. سکوریت در اثر شکسته شدن به تکه های کوچک تبدیل می شود که آسیب را به شدت کاهش می دهد.

شیشه سکوریت لمینت شده چیست؟

شیشه لمینت از چند لایه شیشه تشکیل شده که توسط لایه ای حرارت دیده (بصورت چسب) به یکدیگر وصل می شوند. شیشه لمینت ایمنی بالایی دارد و مقاومت بالایی نیز در برابر فشار دارد. بین لایه های شیشه لمینت طلق PVB استفاده میشود که منجر به بیشتر شدن ایمنی شیشه می گردد.

حال اگر از یک شیشه دوجداره مانند سکوریت در لایه های شیشه لمینت استفاده شود شیشه سکوریت لمینت شده تشکیل می شود که مقاومت بیشتری نیز دارد. برای مثال در نمای ساختمان های بزرگ ، پاساژها ، مراکز تجاری و سوپرمارکت های بزرگ نیز به دلیل وسعت شیشه ها از نوع شیشه سکوریت لمینت شده استفاده می شود تا در صورت شکستن خطری عابران را تهدید نکند.

شیشه سکوریت لمینت شده - شیشه سکوریت لمینت شده چیست

ویژگیهای شیشه لمینت

  • ممانعت از ورود اشعه ماوراء بنفش به داخل ساختمان
  • عایق صدا
  • در وقت شکسته شدن بجای ریختن به پلاستیک میانی می چسبد

مزایای شیشه سکوریت لمینت شده

  • شیشه لمینت در برابر گلوله و انفجار مقاوم می باشد.
  • شیشه لمینت در طیف وسیعی از رنگها تولید و استفاده می شود.
  • لایه میانی شیشه های لمینت موجب مقاومت بیشتر آن در برابر شکستگی میشود.
  • هر چه لایه های میانی شیشه لمینت بیشتر باشد قدرت و مقاومت شیشه بیشتر است.
  • با شیشه لمینت می توان اشکال منحنی محکم تولید نمود.
  • اگر از شیشه نشکن برای لایه های شیشه لمینت استفاده گردد مقاومت حرارتی آن نیز بالا میرود.

اگر قصد سفارش شیشه سکوریت را دارید حتما انواع شیشه سکوریت را بشناسید.

شیشه سکوریت لمینت شده - مزایای شیشه لمینت

کاربرد شیشه لمینت

  • شیشه ضدگلوله بانکها و ادارات
  • پله و راه پله شیشه ای
  • نرده شیشه ای بالکن
  • شیشه جلوی اتومبیل
  • پارتیشن های شیشه ای ادارات
  • کف شیشه ای در مراکز تجاری و …
  • نمای شیشه ای ساختمان ها
  • و …

بین شیشه لمینت و سکوریت کدام را انتخاب کنیم؟

اگر بدنبال امنیت و ایمنی بیشتر هستید بهتر است شیشه لمینت را انتخاب نمایید زیرا این نوع شیشه پس از شکستن در جای خود باقی مانده و بر روی زمین نمی ریزند. از این شیشه ها می توان برای مراکز تجاری و مکانهای پرتردد استفاده کرد.

لایه وینیل یا پلاستیک بین لایه های شیشه ای باعث می شود که شیشه صدمه نبیند و مقاومت آن در برابر فشار و ضربه بیشتر شود. اگر برای شیشه های پنجره و درب شیشه ای در منزل به دنبال شیشه مناسب هستید به شما شیشه سکوریت پیشنهاد میشود زیرا قیمت آن به نسبت ارزانتر از شیشه لمینت است .

شیشه سکوریت نیز از نظر شفافیت بسیار مطلوب است و در صورت شکسته شدن به دلیل نداشتن لبه های تیز تکه های شکسته شده خطری برای ساکنین خانه نخواهد داشت. مقاومت شیشه سکوریت به مراتب بیشتر از شیشه معمولی است و در برابر سرما و گرما و فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. در مقاله دلایل خرید شیشه سکوریت می توانید به طور کامل موارد کاربرد شیشه سکوریت مطالعه کنید.

شیشه سکوریت لمینت شده - کاربردهای شیشه لمینت

قیمت شیشه سکوریت لمینت شده چقدر است؟

قیمت شیشه لمینت با توجه به ضخامت شیشه ها و جنس طلق بین شیشه ها و متراژ آن تعیین می شود . برای اطلاع از قیمت دقیق شیشه سکوریت لمینت شده با شرکت صدرا گلس تماس بگیرید .

انواع شیشه سکوریت لمینت شده براساس شفافیت

کیفیت شیشه لمینت با میزان شفاف بودن آن سنجیده میشود. انواع شیشه لمینت (Laminated) عبارتند از:

  • شیشه فلوت (سبز رنگ)
  • شیشه سوپر کلیر (شیشه سوپر کلیر نسبت به شیشه فلوت شفافیت بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتری دارد)
  • شیشه وین وایت

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت

برخلاف شیشه لمینت ، شیشه سکوریت قابل تعمیر نیست. شیشه لمینت در موارد آسیب جزئی قابل تعمیر است ، اما آسیب به هر قسمت از شیشه سکوریت در نهایت منجر به شکستن شیشه می شود. شیشه شکسته می شود زیرا تنش های متعادل در شیشه در اثر ضربه با تنش زیاد مختل می شود.

اگر شیشه لمینت با ضربه شدید برخورد کند ، یک طرف شیشه می تواند بدون شکستن طرف دیگر شکسته شود. حتی اگر شیشه از هر دو طرف بشکند ، قطعات کنار هم می مانند و در نتیجه یک الگوی تار عنکبوت ایجاد می شود.

برخی از مزایای اضافی شیشه های لمینت این است که انتقال صدای با فرکانس بالا را کاهش می دهد (عایق صدا) و 97٪ از اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند. یکی از مزایای اصلی این است که شیشه های لمینت با آسیب جزئی ضربه را می توان با رزین چسب شفاف مخصوص تعمیر کرد.

شیشه سکوریت لمینت شده - تفاوت سکوریت و لمینت

 سفارش خرید و نصب شیشه سکوریت لمینت

بعد از بررسی های دقیق و انتخاب خرید شیشه مورد نظر، این مورد اهمیت دارد که شیشه سکوریت لمینت از کجا بخریم یا به کدام شرکت سفارش دهیم؟ صدرا گلس شرکت تولید کننده انواع شیشه سکوریت ، شیشه لمینت ، شیشه دوجداره و انواع شیشه های ایمنی و  امنیتی است. از مزایای سفارش از صدرا گلس خرید مستقیم و بدون واسطه از کارخانه است، به همین دلیل شما شیشه سکوریت را با قیمت مناسب تری تهیه می کنید.

برای سفارش شیشه سکوریت لمینت با صدرا گلس در ارتباط باشید،

مقالات بیشتر :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *