مقالات

شیشه سند بلاست - صدراگلس

شیشه سند بلاست چیست؟

شیشه سند بلاست در اثر فرایندی که ذرات ساینده شن و ماسه تحت فشار بالای هوا روی سطح شیشه پاشیده میشود که شن زنی یا سندبلاست نام دارد تولید می شود. در این مقاله سعی داریم با این نوع شیشه، کاربردها و روشهای تولید آن بیشتر آشنا شویم.

شیشه سند بلاست چیست؟

نوعی شیشه که به حالت مات و کدر شده و برای ایجاد این ویژگی در شیشه از ماسه خالص استفاده میکنند. در این روش ماسه را با استفاده از کمپرسورهای مخصوص تحت فشار بالا روی شیشه می پاشند که به این عمل بلاست کردن می گویند.

هر چه بلاست کردن بیشتر زمان ببرد و ماسه ها هر چه با فشار و قدرت بیشتر پاشیده شوند درجه ماتی شیشه هم بیشتر میشود. در مرحله بعد روی شیشه مات شده باید طرح هایی ایجاد شود که برای این کار از شابلون استنسیل استفاده میشود.

اگر شیشه سندبلاست با یک لایه لمینت پوشیده شود تبدیل به سکوریت می شود و در برابر ضربه مقاومت بالایی پیدا می کند.

دستگاه ایربلاست یا سندبلاست چیست؟

دستگاه ایربلاست پرکاربردترین دستگاه برای اجرای سند بلاست است. در این فرایند از مواد ساینده و به کارگیری فشار هوای زیاد برای تمیزکاری استفاده میشود. مواد مورد استفاده در دستگاه ایربلاست غیر فلزی بوده و به ندرت فلز به کار برده میشود.

ایربلاست دستگاهی است که باید اپراتور داشته باشد و ذرات ساینده به وسیله نیروی انسانی به کار برده میشوند.

تجهیزات فرایند سند بلاست کردن شیشه کدام است؟

  1. دیگ سند بلاست
  2. کمپرسور هوا
  3. نازل سند بلاست

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله 4 نوع شیشه امنیتی (آشنایی و کارایی) پیشنهاد می شود.

شیشه سندبلاست- اداری

کاربردهای شیشه سند بلاست

شیشه مات یا همان شیشه سند بلاست معمولا برای فضاهای داخلی و برای حفظ حریم شخصی و جلوگیری از دیده شدن فضاهای داخلی استفاده میشود.

این شیشه ها جنبه طراحی داخلی هم دارند و شابلونهای مختلفی جهت ایجاد انواع طرحها و نقشهای مختلف روی شیشه سند بلاست وجود دارد.

این شیشه ها برای استفاده در حمام، دستشویی و آشپزخانه بسیار مناسب می باشند. در محیط های کاری هم برای جدا کردن فضای کاری برای کارکنان هم از این شیشه ها استفاده می شود. پس کاربرد شیشه سند بلاست به اداری و مسکونی تقسیم می شود.

– فضاهای مسکونی و داخلی :

در خانه های کوچک که فضای کافی برای حمام و دستشویی جداگانه وجود ندارد از این شیشه ها برای جدا کردن حمام در داخل دستشویی استفاده می شود و حریم شخصی را در هنگام استحمام حفظ می کند.

از این شیشه ها برای بالکنهای شیشه ای و قفسه بندی حمام و دستشویی و بخش بندی حمامهای بزرگتر هم استفاده می شود. در واقع این شیشه ها بعنوان پارتیشن هم در بین فضاها استفاده می شوند و یا بعنوان دربهای داخلی میتوان از آنها بهره برد.

فضاهای رسمی و اداری:

برخی شرکتها از شیشه سند بلاست برای پارتیشن بندی داخلی اداری استفاده میکنند و طرح لوگو شرکت را هم روی آن پیاده می کنند که خیلی زیبا و شیک می باشد.

در ورودی هتل ها، ساختمانها، لابی ها، پذیرش ادارات، استخرهای عمومی، فرودگاهها، باغها و فضای سبز، زمین بازی، کتاب فروشی ها، کتابخانه ها، انبارها، اتاقکهای نگهبانی، مکانهای صف بستن مردم مثل سینما، تئاتر، فروشگاهها، کنترل پاسپورت در فرودگاهها و هر جایی که نیاز به نظم دهی و زیبایی دارد میتواند سند بلاست گزینه مناسبی باشد.

انواع مدلهای شیشه سند بلاست

شیشه سند بلاست طرح و لگو دار:

از این مدل شیشه ها برای تبلیغات لگوی شرکت در دکوراسیون داخلی اداره استفاده می شود. روشهای مختلف از طرح روی شیشه شامل نقره کوب و طلاب کوب، اسید کاری، رنگی کردن شیشه، فیوز گلاس، سندبلاست و تراشکاری است.

شیشه سند بلاست تمام مات:

در این نوع محصولات از شیشه های خام و سکوریت شده استفاده میشود و شیشه را یکپارچه در اتاق سندبلاست گذاشته و عملیات پاشش توسط اپراتور انجام میشود. کاربرد این نوع شیشه ها در سرویسهای بهداشتی، بالکن ها و حمام استفاده می شود. در واقع هر فضایی که تمایل به دیده نشدن از بیرون وجود داشته باشد.

شیشه سند بلاست راه راه مات شده:

طرحهای راه راه مات از جذابترین نقشها روی شیشه سند بلاست است و در مکانهای اداری و پارتیشنها بسیار مورد استفاده است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله شیشه سکوریت چیست؟ پیشنهاد می شود.

شیشه سندبلاست- مسکونی

چگونه شیشه را سند بلاست می کنند؟

  1. برای این کار نیاز به یکدستگاه کمپرسور هوا برای تولید هوای فشرده است که مواد ساینده را روی شیشه بپاشد.
  2. هوای فشرده در این فرایند اهمیت زیادی دارد بطوریکه سند بلاست از نظر کیفی و کمی ارتباط مستقیم با فشار هوایی دارد که کمپرسور هوا تولید میکند.
  3. بعد مواد ساینده از دیگ سند بلاست با فشار هوای تولیدشده با کمپرسور هوا بوسیله اتصالات بخش زیر دیگ سند بلاست با سرعت زیاد و بصورت مستقیم بسمت شلنگ سندبلاست هدایت می شود و مخلوط ماسه و هوا بسمت نازل سندبلاست با فشار بسمت سطح شیشه پرتاب میکند تا منجر به سایش سطوح و زنگ زدایی یا برداشت رنگهای قدیمی و فرسود شود.

این عملیات نیاز به یک اپراتور کارآزموده هم دارد تا زاویه و فاصله نازل با سطح شیشه را بداند و تخصص و تبحر کافی داشته باشد.

اقدامات لازم قبل از سند بلاست کردن شیشه های طرح دار

  1. ابتدا شیشه ای را که می خواهیم حکاکی رویش انجام شود انتخاب می کنیم و ابعادش را در نظر می گیریم.
  2. طرح مورد نظر را روی کاغذ برچسب دار چاپ کرده و بعد از برش روی شیشه موردنظر می چسبانیم. زیر چسب نباید هیچ حبابی تشکیل شود پس با دقت این کار باید انجام شود. همچنین باید از چسب آن از نوعی باشد که پس از سند بلاست کردن بتوان آن را به راحتی از شیشه جدا کرد. برچسب های شفاف برای راحت دیده شده طرح بهتر است.
  3. طرح مورد نظر باید بصورت سیاه و سفید چاپ شده باشد و قسمتهای سفید طرح با ابزاری نظیر تیغ یا چاقو یا قیچی تیز از طرح جدا شود.
  4. قسمتهای برش خورده از روی شیشه جدا شود.
  5. در این زمان می توان سند بلاست کردن را روی شیشه شروع کرد.

تفاوت شیشه سند بلاست با ساتینا

یکی از شیک ترین و جدیدترین شیشه های مات شیشه ساتینا است که شباهت زیادی به شیشه سندبلاست دارد اما تفاوت اصلی آنها در تمیز کردنشان است.

شیشه سند بلاست اگر مایع چربی رویش ریخته شود به سختی قابل تمیز کردن است و شیشه به حالت قبل برنمی گردد اما شیشه ساتینا با مواد شوینده به راحتی تمیز شده و بسیار شیک و مدرن است.

فرق دیگر این دو شیشه مات در مورد حکاکی رویشان است. انواع حکاکی روی شیشه سند بلاست قابل اجراست درصورتیکه شیشه ساتینا را نمی شود حکاکی کرد.

شیشه های ساتینا باید اول به سکوریت تبدیل شوند زیرا در اثر ضربه نه چندان محکم می شکنند ولی این لزوم برای شیشه های سند بلاست وجود ندارد.

خدمات شرکت صدرا گلس

شرکت صدرا گلس به عنوان برترین و بهترین تولیدکننده انواع شیشه سکوریت است.

همچنین تهیه کننده و مجری نصب شیشه سکوریت، لمینت، ساتینا و سندبلاست، درب های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و کرکره های برقی در ایران است.

با تجربه بالایی که شرکت صدرا گلس در این زمینه دارد، باعث می شود تا شما بتوانید بهترین نوع شیشه سکوریت برای ساختمان و هر جایی که می خواهید داشته باشید.

برای سفارش و خرید هر نوع شیشه سکوریت، شیشه لمینت، شیشه سندبلاست می توانید از طریق لینک زیر با صدرا گلس در ارتباط باشید.

مقالات بیشتر :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *